برزخ وبهشت

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: ع

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 389
بازدید کل : 78056
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

عشاقالمهدی اclassid="clsid:6bf52a52-394a-11d3-b153-00c04f79faa6" width="147" height="46" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701">
دریافت کد نوحه برای وبلاگ
عشاق المهدیirwebmaster.com Code -->

تعبیر خواب آنلاین


فال انبیاء

ععشاق المهدی.







پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


برزخ وبهشت

برزخ و قیامت در قرآن بنابر آیات قرآن و روایات، برزخ و عوالم اخروی و خصوصیات آنها از محدوده ادراک و شعور انسانها در حیات دنیوی خارج بوده و خبر دادن از آنها هم آن چنان که هست، به لحاظ محدودیت ادراک انسانها و به لحاظ قاصر بودن الفاظ امکان ندارد.بنابر آیات قرآن و روایات، برزخ و عوالم اخروی و خصوصیات آنها از محدوده ادراک و شعور انسانها در حیات دنیوی خارج بوده و خبر دادن از آنها هم آن چنان که هست، به لحاظ محدودیت ادراک انسانها و به لحاظ قاصر بودن الفاظ امکان ندارد.خصوصیات کامل برزخ و عوالم دیگر در فهم و بیان انسان نمی‌گنجد، اما در آیات قرآن و در روایات وارده از معصومین ‌علیهم‌السلام اشاراتی آمده است بر اینکه ما انسانها نمی‌دانیم و نمی‌توانیم بدانیم که در عوالم اخروی چه هست و چه خواهد شد. آیات قرآنی پر از این قبیل تعبیرات است که می‌توان به آیات ۶۴ سوره عنکبوت و آیه ۱۷ سوره سجده اشاره کرد.خداوند در آیه سوره عنکبوت چنین می‌فرماید:وَمَا هَذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ.این زندگى دنیا جز سرگرمى و بازیچه نیست، و زندگى حقیقى همانا [در] سراى آخرت است اى کاش مى‏دانستند.و در آیه سوره سجده نیز کلام خداوند به اینصورت است:فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَّا أُخْفِیَ لَهُم مِّن قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزَاء بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ.هیچ کس نمى‏داند چه چیز از آنچه روشنى‏بخش دیدگان است به (پاداش‏) آنچه انجام مى‏دادند براى آنان پنهان شده است.این آیات در مجموع از این حقیقت حکایت می‌کند که انسان‌ها در حیات دنیوی خود نه تنها آن ظرفیت علمی را ندارند که بتوانند عوالم اخروی و خصوصیات آنها را عیناً درک کنند و صور اعمال و عقاید و اخلاق دنیوی خود را در آن عوالم مشاهده کنند، بلکه این ظرفیت را هم ندارند که از طریق تفهیم و تعلیم به همه ابعاد آنچه در آن عوالم وجود دارد پی ببرند و نمی‌شود به انسانها در این دنیا همه جوانب آنچه را که در آن عالم می‌گذرد و احکام و آثار خاص و معیارهای مخصوص آنها را خبر داد و تفهیم نمود.تعبیرات و اشارات موجود در آیات و روایات به خوبی دلالت بر این حقیقت دارد که آنچه از عوالم اخروی و خصوصیات آنها به انسانها گفته شده و خبر داده شده نمونه‌ای است از آن عوالم و حقایق و اسرار آنها، آن هم در حد معین و در یک محدوده خاص و به اندازه‌ای که الفاظ و کلمات ظرفیت آن را دارد. آیه ۱۵ سوره محمد ـ صلی الله علیه واله ـ می‌فرماید: مثل بهشتی که به متقین وعده داده شده این است که درآن نهرهایی ازآب صاف و نهرهایی از شیر که طعم آن تغییر نکرده است، وجود دارد و نیز نهرهایی از شراب خاص که سراپا لذت برای نوشندگان است و نهرهایی از عسل مصفی و همچنین از همه میوه‌ها در آن وجود دارد و بالاتر از همه اینها مغفرت و عنایات و الطافات الهی است که بزرگترین نعمت از نعمت‌های بهشتی می‌باشد.تعبیر”مثل الجنه” حاکی از این است که آنچه در این آیه و نیز آنچه در آیات دیگر از بهشت‌ها و نعمت‌های آنها خبر داده است،همه آنها به نحو “مثل” از حقیقت بهشت‌ها و نعمت‌های آنها است و نه اصل حقیقت آنها و همه آنچه در آنهاست، زیرا که حقیقت بهشت‌ها و نعمت‌های آنها، خیلی بالاتر ازآن است که برای انسانها در دنیا با محدودیت علمی و ضعف درک و شعوری که دارند،تفهیم گردد، آن‌هم با الفاظ و کلماتی که در اصل، قاصر از اداء حقایق بالاتر است و نمی‌شود با آنها حقایق برتر و مجرد از حدود زمانی و مکانی و مادی را آن چنانکه باید خبر داد و حکایت نمود و نمی‌شود با آنها احکام ناشناخته و معیارهای ناشناخته را بیان کرد.انسان‌ها در حیات دنیوی خود نه تنها آن ظرفیت علمی را ندارند که بتوانند عوالم اخروی و خصوصیات آنها را عیناً درک کنند و صور اعمال و عقاید و اخلاق دنیوی خود را در آن عوالم مشاهده کنند، بلکه این ظرفیت را هم ندارند که از طریق تفهیم و تعلیم به همه ابعاد آنچه در آن عوالم وجود دارد پی ببرند و نمی‌شود به انسانها در این دنیا همه جوانب آنچه را که در آن عالم می‌گذرد و احکام و آثار خاص و معیارهای مخصوص آنها را خبر داد و تفهیم نمود.تعبیر مخصوص “ما ادریک” که به معنی”توچه می‌دانی” می‌باشد و در خصوص روز قیامت و عوالم اخروی است و در موارد متعددی در قرآن آمده است با وضوح و صراحت، حکایت از این معنی می‌کند که قیامت و عوالم اخروی و خصوصیات آنها از محدوده ادراک و شعور انسانها در حیات دنیوی خارج بوده و خبر دادن از آنها هم آن چنان که هست، به لحاظ محدودیت ادراک انسانها و به لحاظ قاصر بودن الفاظ امکان ندارد.آیات ۱۸ و۱۷ سوره انفطار می‌فرمابرزخید: وَ ما ادریک ما یَومُ الدین، ثُمَّ ما ادریکَ ما یومُ الدین؛ وتو چه میدانی که چیست روز جزا و باز تو چه می‌دانی که چیست روز جزا و روز قیامت؟. آیه ۱۹ سوره المطفقین هم می‌فرماید؛ و ما ادریک ما علّیّون؛ و تو چه می‌دانی که عوالم عالیه و بهشتی چیست؟در آیات دیگری هم همین تعبیر”ما ادریک” در خصوص آخرت و عوالم اخروی به کار رفته است که حکایت از بالاتر از فهم عادی بودن آن عوالم می‌کند و حکایت ازاین معنی که نمی‌شود آنها را آن چنانکه هست به انسان دنیوی تفهیم نمود دارد. البته انسانها بعد از مرگ و بعد از ورود به برزخ، این معنی را آرزو می‌کنند که چه خوب بود از عالم جدیدی که تازه به آن وارد شده‌اند به انسان‌های دنیوی خبر می‌دادند و از آنچه دیده‌اند و شنیده‌اند و یافته‌اند، به انسانهای موجود در دنیا و با آنها که از آنچه می‌گذرد، بی‌خبر هستند و از آنچه به آنها احاطه دارد و لکن نمی‌دانند، خبر داده و آنها را در جریان می‌گذاشتند.آنها که در برزخ از وضع خوبی برخوردارند، آرزوی این معنی را می‌کنند که چه خوب بود می‌توانستند از حیات جدید و حیات سعیده‌ای که بعد از مرگ و در برزخ از آن بهره‌مند هستند، به انسان‌های خوب و پاک دنیوی که حیات سعیده برزخی در انتظار آنان نیز هست، خبر می‌دادند و حیات جدید برزخی را آن چنان که هست، به آنها تفهیم می‌کردند. اینها می‌بینند آنچه در زندگی دنیوی از برزخ و حیات آن می‌دانستند، یک علم بسیار ناقص و یک تصور کاملا مبهم و کلی بوده و خیلی پایین‌تر از واقعیت‌هایی بوده است که با آنها مواجه گشته‌اند و اصولا آنچه این‌ها در دنیا تصور می‌کرده اند، یک تصور کلی و مبهم و نارسا و ناقص بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: برزخ وبهشت,

نوشته شده توسط ع در چهار شنبه 16 فروردين 1396


:: برزخ
:: تکامل دربهشت
:: صلوات
:: دیداه مسیحیان درباره بهشت وجهنم
:: داستان کوتاه
:: افریدندمراتاکه دایت باشم
:: برزخ وبهشت
:: سلام
:: یکسال
:: فراماسونری ودجال اخرالزمان
:: نوستراداموس3
:: نئسبراداموس2
:: نوستراداموس1
:: پرونده امام زمان دردولت امریکا
:: نقاط مشترك تشيع وتسنن
:: خرالزمان وفرقه هاي گمراه
:: مورمونيسم وشيخيه
:: چشم دجال
:: ظهور





باذکرصلوات برمحمدوال محمد




:: اسفند 1401;
:: آذر 1400;
:: اسفند 1397;
:: اسفند 1396;
:: دی 1396;
:: فروردين 1396;
:: بهمن 1394;
:: فروردين 1394;
:: اسفند 1393;
:: بهمن 1393;
:: دی 1393;
:: خرداد 1393;
:: ارديبهشت 1393;
:: دی 1392;
:: آبان 1392;
:: شهريور 1392;
:: خرداد 1392;
:: فروردين 1392;
:: اسفند 1391;
:: بهمن 1391;
:: دی 1391;
:: آذر 1391;
:: آبان 1391;
:: مهر 1391;
:: شهريور 1391;

آبر برچسب ها

کتب یهود , شعر , فرمایش پیامبر , حکومت جهانی مهدی عج , شمر , تصویر , روایت , امام باقرع , ارمان شهر , منجی موعود , نتیجه , تذکرات3 , شیخیه , 55 , 54 ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by moshef